Név:
Gödrei Körzeti Általános Iskola
OM azonosító:
027273001
Területek értékelése
Elvárások értékelése
- Pedagógiai folyamatok
- Kiemelkedő tevékenységek
- A stratégiai és operatív dokumentumok egymással koherensek. A tanuló eredményeiről és esetleges problémáiról fejlesztő céllal folyamatosan visszacsatolnak a tanulónak és szüleinek/gondviselőjének. Az intézmény vezetése és a munkaközösségek együtt alakítják ki az intézmény stratégiai és operatív terveit. Megfigyelhető a Pedagógiai programban és az egyéb stratégiai dokumentumokban a tervezés, megvalósítás, ellenőrzés, értékelés összefüggő egysége. Az intézmény vezetése és a tantestület tagjai elkötelezettek az intézményükben tanuló diákok magas színvonalú oktatásában, és nevelésében. A célok meghatározásánál messzemenően figyelembe veszik az intézmény sajátosságait.
- Fejleszthető tevékenységek
- A beszámolók szempontjainak illesztése az intézményi önértékelési rendszerhez. A mérési eredmények részletes elemzése.
- Személyiség- és közösségfejlesztés
- Kiemelkedő tevékenységek
- A tanulók szociális hátrányainak enyhítésére kidolgozott rendszer működik az intézményben, abban a pedagógusok személyes meggyőződésből aktívan vesznek részt. Támogató szervezeti és tanulási kultúra valósul meg, és működik az intézményben. Kiemelt nevelési cél az egészséges és környezettudatos életmódra nevelés. A kiemelt figyelmet igénylő tanulókkal kapcsolatos pedagógiai tevékenység, a tehetség, képesség kibontakoztatását segítő tevékenységek, a differenciálás hangsúlyosan vannak jelen. A tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkózását segítő pedagógia mindennapi gyakorlat. Az intézményben jelentős karitatív tevékenység folyik. Sok közösségi programot szervez az intézmény. A szülők a megfelelő kereteken belül részt vesznek az intézmény programjain. Az intézményben határozott célok mentén működő, de demokratikus elvek szerint rendeződő közösség alakult ki. Hatékony a kommunikáció a nevelési folyamat minden résztvevőjével: tanulókkal, szülőkkel, pedagógusokkal, partnerintézményekkel.
- Fejleszthető tevékenységek
- A DÖK munkájának erősítése.
- Eredmények
- Kiemelkedő tevékenységek
- A pedagógusok illetve az alkalmazotti közösség együttműködése a feladatok megvalósítása, a célok elérése érdekében kiemelkedően hatékony és eredményes. A pedagógiai munka eredményessége rendszeresen belső nyilvánosságot is kap. A kiemelt nevelési célok elvárásainak megfelelő eredmények megvalósulnak.
- Fejleszthető tevékenységek
- Az intézményi működés szempontjából kulcsfontosságú sikertényező indikátorok azonosítása. A tanulókövetésnek rendjének kialakítása, működtetése, különös tekintettel a középfokú oktatásba kerülő tanulókra.
- Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció
- Kiemelkedő tevékenységek
- Belső információáramlás; az információkhoz, munkához szükséges ismeretekhez való hozzájutás gyakorlati megvalósítása; az értekezletek célszerűsége, a megbeszélések hatékonysága kiemelkedő. Az intézményben magas színvonalú a szervezeti kultúra és a szakmai műhelymunka. Az intézményben rendszeres, szervezett a belső továbbképzés, a jó gyakorlatok ismertetése, támogatása. A belső tudásmegosztás működtetésében a munkaközösségek komoly feladatot vállalnak.
- Fejleszthető tevékenységek
- A kommunikáció egységessé tétele, a csatornák tudatos kialakítása.
- Az intézmény külső kapcsolatai
- Kiemelkedő tevékenységek
- Az intézmény részt vesz a különböző társadalmi, szakmai szervezetek munkájában, a pedagógusok és tanulók rendszeresen részt vesznek a helyi közéleti eseményeken.
- Fejleszthető tevékenységek
- A partnerek tájékoztatásának, véleményezési lehetőségeinek folyamatos felülvizsgálata, az eljárás kidolgozása, fejlesztése. Az azonosított partnerekkel kapcsolatos tevékenységekről szóló tartalomleírás.
- A pedagógiai munka feltételei
- Kiemelkedő tevékenységek
- Az intézmény rendszeresen felméri a szükségleteket, reális képpel rendelkezik a nevelő-oktató munka humánerőforrás-szükségletéről. A humánerőforrás szükségletben bekövetkező hiányt, a felmerült problémákat idejében jelzi a fenntartó számára. Az erőforrásokkal való tudatos, takarékos gazdálkodás szemléletet átadják a tanulóknak, szülőknek. Az IKT eszközök célszerűen, és eredményesen alkalmazzák a tanulás-tanítás folyamatában. A munkamegosztás tervszerű. A továbbképzési program és a beiskolázási terv kidolgozott, tervszerű, célszerű. A vezetők megfelelő végzettséggel és tapasztalattal rendelkeznek a pedagógiai munka irányításához és ellenőrzéséhez. A vezetők szakmai felkészültsége példaértékű. A hagyományőrzés, hagyományteremtés magas színvonalú.
- Fejleszthető tevékenységek
- Belső infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó intézkedési terv kidolgozása.
- A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés
- Kiemelkedő tevékenységek
- Az intézmény pedagógiai programja koherens a Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban foglaltakkal. A pedagógiai program a jogszabályi és tartalmi elvárásokkal összhangban fogalmazza meg az intézmény sajátos nevelési-oktatási feladatait, céljait is. A tervekben (éves munkaterv, továbbképzési terv, ötéves intézkedési terv) jól követhetők a pedagógiai program kiemelt céljaira vonatkozó részcélok, feladatok, felelősök, a megvalósulást jelző eredménymutatók. Az intézmény napi gyakorlatában folyamatosan jelen van az elvárásoknak való megfelelés, az állandó tájékozódás. A meghatározott célok eléréséhez megfelelő tájékozottsággal, kompetenciákkal rendelkeznek.
- Fejleszthető tevékenységek
- 2020-tól bevezetett helyi tanterv áttekintése az elmúlt évek tapasztalatai alapján.